گروه بورس: معاون سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در چهارمین نمایشگاه بورس2 محصول ممتاز مالی، به سرمایه‌گذاران معرفی شد.

بورس

به گزارش همشهری، سیدعلی حسینی که در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی صحبت می‌کرد، گفت: استقبال سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه نشان داد، بازار سرمایه دارای شخصیت مستقلی شده است که تا قبل از آن کمتر به این مسئله توجه می‌شد.سید علی حسینی افزود:‌ خوشبختانه عملکرد مطلوب بازار سرمایه باعث شده که این بازار مورد توجه مسئولان اقتصادی و اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

او ادامه داد: مهم‌ترین عملکرد بازار سرمایه دسترسی مستقیم مردم به دست‌اندرکاران بازار سرمایه بود. چهارمین نمایشگاه تخصصی قابل مقایسه با دوره‌های قبلی نمایشگاه نبوده و شرکت‌های کارگزاری در این نمایشگاه بیشترین تسهیل را در اختیار مراجعان قرار دادند؛ به‌طوری که با کمترین هزینه و زمان افراد را به بازار سرمایه وصل کردند.

او افزود:در این نمایشگاه 2محصول ممتاز، شامل نرم افزار معاملات برخط (آنلاین) برای دسترسی مستقیم مخاطبان به بازار سرمایه و نرم‌افزار بورس مجازی به‌منظور آموزش بیشتر سرمایه‌گذاران به مخاطبان، ارائه شد. این دو ابزار جدید منجر به توسعه بازار سرمایه و آشنایی بیشتر با مقوله سرمایه‌گذاری خواهد شد.

حسینی به برنامه خصوصی‌سازی اشاره کرد و گفت: شاید برای طی این مسیر و فرایند واگذاری‌ها ناچار به گذشتن از مسیر میان‌گذری باشیم. در همه جای دنیا، منابع مالی به سمت صندوق‌ها و نهادهای مالی که با تکیه بر مدیریت درست و مدیریت حرفه‌ای و تخصصی اداره می‌شوند، هدایت می‌شوند.

افزایش توانمندی

محمد رضا پورابراهیمی، عضو شورای بورس هم گفت: برگزاری این نمایشگاه به توسعه فعالیت خدمات مالی کمک کرد زیرا در سال‌های اخیر به واسطه تصویب قانون جدید بازار سرمایه و آیین‌نامه‌های ارائه شده از سوی دولت شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده که امکان افزایش توانمندی اقتصادی در مجموعه اقتصاد فراهم شده است.پورابراهیمی تصریح کرد: در نمایشگاه مجموعه‌ای از دست‌اندرکاران حوزه اجرایی و عملیاتی بورس دورهم جمع شدند و خدمات و کارهای ارزشمند این نهاد را با توجه به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به نمایش گذاشتند و این اطلاعات را در اختیار مردم قرار دادند.

سمینار بررسی دستورالعمل جدید معاملات

در حاشیه این نمایشگاه، سمینار بررسی تغییرات دستورالعمل جدید معاملات اوراق بهادار با حضور مدیران سازمان بورس، شرکت بورس و کارگزاران برگزار شد.هاشمی نژاد، مدیر آموزش بورس گفت: دستورالعمل جدید معاملات، تغییر خاص و ویژه‌ای در بورس اوراق بهادار تهران است. عمده تغییرات این دستورالعمل در بخش گره‌های معاملاتی، معاملات عمده، توقف و بازگشایی نمادها و معاملات حق تقدم است.

جدا از این تغییرات عمده، در بحث‌های جدید برای قانونمند کردن و منسجم کردن بیشتر بازار تلاش شده است.وی هدف از برگزاری این سمینار را توجه به 2رویکرد اعلام کرد و افزود: از مهم‌ترین دلایل برگزاری این سمینار بازنگری و تغییر دستورالعمل‌ها و دلیل دیگر تشریح و تبیین دستورالعمل جدید برای کارگزاران و معامله‌گران بازار بود.
حاشیه نمایشگاه

چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی امسال بر خلاف سایر دوره‌ها، بدون معرفی برترین‌های بازار سرمایه و بدون حضور مسئولان ارشد این بازار به کار خود پایان داد. همچنین در مراسم اختتامیه این نمایشگاه فقط از شرکت‌های حامی نمایشگاه از جمله گروه خودروسازی سایپا، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، بانک پارسیان، بانک ملت، بانک شهر، منطقه ویژه اقتصادی، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، بانک توسعه صادرات، شرکت بورس اوراق وبهادار، بیمه مرکزی، شرکت فرابورس، کانون کارگزاران، فولاد مبارکه اصفهان و بانک کشاورزی تقدیر شد.

کد خبر 125133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز